Именно съмнението в невъзможността да разберем историята на изкуството е може би едно от доказателствата за силата на комуникативните възможности на изкуството изобщо. Там където всичко е възможно и нищо не е неочаквано, спира всякаква комуникация, пише Е. Гомбрих.
Лотман пише за два типа комуникации: Комуникации на ниво”аз-той” и комуникации на ниво “аз-аз”. В много случаи художествената комуникация е на ниво “аз-аз”, тъй като зрителят първо проектира своето аз в творбата , възприема проекция и общува с нея.
Съвременното изкуство изявява тенденцията към активизиране ма комуникативните процеси, предполагащи получаване на информация от произведението на изкуството, но за сметка на интензивно преживяване на самия зрител, стимулиран от контакта с произведението.
Разбирането за художествената даденост, чиято основа е преди всичко или само художествено възприятие / и възприятието изобщо /, протичащо и в контакт с нетраен като материалност образ или с визуален материал има различни проявления в рамките на съвременния културен живот.
Комуникативните функции на отделната творба се видоизменя в условията на музейната експозиция. Изказани са много възражения срещу излагането на икони в музеи. И все plochki пак иконата и в музейната експозиции продължава да функционира чрез своите естетически качества извън култовата практика.
Според Умберто Еко измененията в производството на изкуството на изкуството са подобни на измененията в другите видове производство –материалноplochki обновяване служи за пълноценно въплъщение на знаковата функция. В действителност това обновяване може да се третира като неочаквана информация , която предизвиква комуникативен процес.
В отделни случаи смисловите послания се отправят чрез съзнателно количество възпроизвеждане, целящо осигуряване на комуникативните plochki функции и на тяхната ефективност. За пример може да послужи дейността на Николай Рьорих. Големият брой на създадени от него картини /около седем хиляди/ се дължи не на обикновена продуктивност, а реализира осъзната програма , увеличаващи plochki възможностите на контактност с човечеството. Създаването на серии от картини с определена тематика се основава на стремежа на Рьорих да изчерпи до край дадена идея чрез пластическите средства, за да и осигури широко поле за въздействие.
plochki
Няма коментари:
Публикуване на коментар